San Diego & Mexico - Reisverslag uit Schoener, Verenigde Staten van Annabelle Hoogakker - WaarBenJij.nu San Diego & Mexico - Reisverslag uit Schoener, Verenigde Staten van Annabelle Hoogakker - WaarBenJij.nu

San Diego & Mexico

Door: Annabelle

Blijf op de hoogte en volg Annabelle

09 Februari 2017 | Verenigde Staten, Schoener

In het weekend van 28 en 29 januari ben ik afgereisd naar het ongelofelijk mooie San Diego en Mexico. Van te voren was het plan om alleen naar San Diego naar te gaan, maar he, als je dan toch maar 2 minuten lopen van Mexico afzit pikken we die ook meteen mee.

San Diego is eigenlijk een groot strand paradijs. Overal staan palmbomen, leuk strand tentjes, maar als je dan opdraait zie je de ongelofelijk skyline van San Diego. Ik was daar met 7 andere meiden in een super gave auto voor 8 personen. Bij het hotel aangekomen bleek dat er iets mis was gegaan met de boeking waardoor we met zijn 3'en in een 2 persoonsbed moesten slapen. Beetje krap maar aangezien het echt op zijn Amerikaans een mega bed was, zeker geen probleem. De volgende dag zijn we langs alle stranden gereden en hebben we vooral lekker gegeten.

En toen op naar Mexico. Ons was verteld dat we niet met de mega gave bak van ons de grens over mochten omdat het een huur auto was, en dat we de auto moesten parkeren voor de grens en lopend de grens over moesten. Maar, zoals je misschien al wel aanziet komen, 8 meiden in een auto met hele harde muziek, we hadden de laatste afslag gemist. Dus daar stonden we dan in een keer, 1 meter van Mexico verdaan, moesten we terug. Maar om Amerika weer terug in te komen, moet je al je papieren laten zien. Dus 1 uur verder, na een parkeerplek te hebben gevonden, konden we eindelijk lopend de grens over. Gelukkig was alle tijd zeker de moeite waard.

Eenmaal in Mexico na het grensgebouw, stonden daar misschien wel 200 taxi chauffeurs te smeken of we alsjeblieft in hun taxi wilde stappen. Gelukkig hadden we al uitgezocht met welke veilige (wat dat is nog best moeilijk te vinden) bus we konden om naar Ensenada te gaan. Toen we dan eindelijk in het hotel waren, waren we allemaal zo moe dat we lekker zijn gaan slapen. De volgende dag gingen we in Ensenada opzoek naar een restaurant om te ontbijten. Wat hier in Amerika zeker 15 dollar kost voor een persoon, hadden we daar een groot ontbijt voor 6 dollar per persoon. Het ontbijt was echt super lekker. Daarna vonden we 2 uber drivers die de hele dag met ons wilde reizen voor maar 15 dollar per persoon. Dit was natuurlijk helemaal spot goedkoop. Dus zelfs als ze ons opgelicht hadden, was het goedkoop. We reden naar een afgelegen plek in de bergen om te gaan klimmen en ziplinen. Daar aangekomen, bleek dat we ook nog eens quad konden rijden (zonder rijbewijs). Dit was echt de allerleukste dag van mijn hele trip. Het was ongelofelijk gaaf om met een quad door de berger te scheuren. Tijdens het ziplinen en klimmen hadden we prachtig uitzicht. Na deze avontuurlijke activiteit gingen we naar La Bufadora. Het is een super toeristisch plaatsje in de buurt van Ensenada waar allemaal leuke marktkraampjes hebt, waar ze spotgoedkoop, heel lekker eten verkopen. Beter kan natuurlijk niet voor ons als nederlanders. Als afsluiter gingen we Taco's eten en toen moesten we helaas al weer terug.

Uiteindelijk waren we dan om half 2 thuis, en zaten we op maandag ochtend om half 9 weer in de les. Helemaal gesloopt maar terugkijkend op een geweldig avontuur mochten we weer lekker grammatica gaan leren.

Met mijn cambridge examen gaat het inmiddels stukken beter. Zaterdag 25 februari heb ik mijn mondeling examen en woensdag 1 maart mijn schriftelijk. 13 April krijg ik de uitslag!!

Om het maar even te beseffen, ik heb nog maar 8 weken hier. NOG MAAR 8 WEKEN. De tijd gaat ongelofelijk snel hier. Ik kijk er ongelofelijk naar uit om over 8 weken alles aan papa en mama te laten zien en dan op 21 april door mijn lieve vriendinnetjes opgehaald te worden op schiphol en daarna lekker weer te stappen. Maar voor nu, ga ik lekker een hamburger halen bij de Habit.

Dikke kus,

Annabelle